ליאור סילוק – עובדות מעניינות על מועדון הכדורגל יובנטוס

February 19 2023Cfao

ליאור סילוק: עובדות מעניינות על יובנטוס

הליגה האיטלקית נחשבת לאחת מליגות הכדורגל הטובות בעולם. במאמר זה ליאור סילוק מספר על מועדון הכדורגל המפואר יובנטוס. תיהנו!

soccer, europe, uefa - יובנטוס. כתבה של ליאור סילוק

בשנת 1897 הקימה קבוצת סטודנטים בטורינו את ספורט-קלאב יובנטוס. מאוחר יותר הם שינו את שמו למועדון הכדורגל יובנטוס והצטרפו לאליפות איטליה בכדורגל בשנת 1900.

יובנטוס זכו בסקודטו הראשון ב-1903 ומעולם לא הפסידו עונה מאז. הם גם זכו בגביע איטליה עשר פעמים והגיעו שלוש פעמים לגמר ליגת האלופות של אופ”א בעבר.

יובנטוס זכתה ב-59 תחרויות רשמיות, יותר מכל נבחרת אחרת באיטליה. בנוסף לסקודטו, הם זכו בשני תארי ליגת האלופות של אופ”א, עשרה תארי גביע איטליה, שלושה גביעים בין יבשתיים וסופר קאפ אירופי אחד.

כתוצאה מהתמיכה הכספית שלהם ממשפחת אגנלי, הם הצליחו להביא את השחקנים הטובים ביותר מכל העולם. זה אפשר להם להיות המועדון המצליח ביותר באיטליה וגם עזר להם לשבור את שיא ההעברות העולמי כמה פעמים.

כמה מהגדולים ששיחקו ביובה כוללים את קרלו פארולה, ג’אמפיירו קומבי, מישל פלאטיני, עומר סיבורי, רוברטו באג’יו, זינדין זידאן, ג’אנלואיג’י בופון ומיראלם פיאניץ’. המועדון ידוע גם במחלקת הנוער שלו מהטובות בעולם.

מועדון הכדורגל של יובנטוס אהו במיוחד גם בישראל. לעתים קרובות הקבוצה מכונה כ’גברת הזקנה של טורינו’.

בעבר הייתה למועדון היסטוריה ארוכה של שערוריות, אחת האחרונות הייתה פרשת קלצ’יופולי שגרמה להרחקת המועדון מהסרייה A לשתי עונות וירדה לסרייה B לעונה אחת.

מהלך נוסף שנוי במחלוקת עבור המועדון היה בניית האצטדיון שלהם, Stadio delle Alpi, שנבנה ב-1990 כדי לארח משחקי גביע העולם של פיפ”א 1990. המהלך זכה לביקורת מצד חלק מתומכיהם, במיוחד אלה שחששו שהאצטדיון יהיה יקר מדי עבורם לתחזוקה.

שמו של המועדון יובנטוס נקשר למספר מקרי שחיתות אחרים, כמו השערורייה של הבעלים לשעבר אדוארדו אגני והעברתו של כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד. המועדון עדיין נמצא בחקירה על חלקו בשערורייה.

רבים מכוכבי המועדון הם חברים בנבחרות איטליה, כאשר בסך הכל 22 נציגים ייצגו את ארצם ברמה בינלאומית. בין אלה, פאולו רוסי זכה במגף הזהב במונדיאל 1982 וסלבטורה שילאצ’י ייצג את האומה שלו ארבע פעמים.

כמה מהשחקנים הבולטים של יובנטוס הם רוברטו באג’יו, זינדין זדאן, ג’אנלואיג’י בופון, מיראלם פיאניץ’, ג’ורג’יו קייליני ומריו מנדז’וקיץ’. השחקנים האלה זכו כולם בכדור הזהב ובפרס שחקן השנה העולמי של פיפ”א.

לחולצות השחור-לבן המפורסמות של יובנטוס יש קשר לאנגליה כפי שמקורם בעבר במועדון בשם נוטס קאונטי. חולצות אלו ניתנו למועדון על ידי אוהד אנגלי שחיפש להחליף את החולצה המכובסת שלו והוא שלח אותן מאנגליה למועדון בטורינו.

#יובנטוס
#ליאור סילוק
Share: